mandag 22. desember 2014

Min favoritt designer!

Hei!

Siden det er siste skoledag før jul, så vil jeg fortelle litt om min favoritt designer og mitt favoritt produkt av denne designeren!
Altså min favoritt er: Arne Jacobsen (1902-1971). Han var en dansk-jødisk designer.
Det han er mest kjent for er: Egget, svanen, ph og konglelampa. Men den som er min favoritt er: Konglelampa, som egentlig heter The Artichoke.


Her er bilde av den!

Den finnes i forskjellige farger og materialer, men min favoritt er kobber. Da får jeg følelsen av at den er mer lik en vanlig kongle.

Artchoke har 72 blader, uansett størrelse. Denne får du også i andre varianter, men denne er den som er mest kjent. Denne blir håndlagd, og den blir produsert i Danmark.
En pris på denne lampen er 61995kr, og det er på royaldesign.no sine sider.
Produsenten av denne lampen er: Louis Poulsen.




Men da skal jeg ta en velfortjent juleferie, så kommer det flere innlegg nesteår! :D
God jul og godt nyttår!

-Trine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar